fredag 7 mars 2008

Gilmore Girls och jag

När jag kollade statistiken för min blogg idag så fick jag ett litet länktips. Där finns en rubrik som heter ”Om du gillar denna blogg kanske du även gillar...” Under där fanns en länk till en blogg med namnet If you love enough, you lie a lot. Det var ju onekligen en intressant titel på en blogg. Kanske kan man få sig ett sanningens (!) ord till livs där, tänkte jag.

Om ni inte redan har klickat på länken så kan jag berätta att det är en blogg som handlar om något så viktigt som Gilmore Girls. Jaha, så om man gillar det jag skriver så är man också intresserad av Gilmore Girls? Nu handlar den för all del också om musik och livet, men ändå… Vad är det jag missar här? Eller vad är det som Bloggtoppen missar?

Efter en ofrivillig omstart kommer jag in på sidan och får samma länktips en gång till. Det är alltså inte slumpen. Är det måhända så att ni som läser min blogg är die-hard Gilmore Girls-fans? Är jag själv tokig i Gilmore Girls utan att veta det? Räcker det med att jag tittar på ett halv avsnitt och sedan är jag fast?

Jag borde kanske höra av mig bloggaren i fråga och höra om hon (för det är väl en hon?) känner någon sorts band med en musikgalen neurotiker. Vi får se om/vad hon svarar.

Inga kommentarer: