tisdag 20 maj 2008

Tyst! Var bara tyst!

Vår nya IT-koordinator kommer förbi och presenterar sig. Det är en trevlig, ganska rundlagd kvinna. Hon konstaterar att en av mina kollegor inte har en plattskärm. Eftersom han inte själv är på plats förklarar jag varför han fortfarande har tjockskärm. Fasen! Varför säger jag inte "gammal skärm" istället?

För att verka som en trevlig, avslappnad kille, som inte just har sagt något olämpligt, pratar jag lite med henne en stund om skärmar (Ett väldigt ointressant samtalsämne förvisso, men ibland får man bjuda till).

När samtalet kräver att jag säger gammal skärm nästa gång så hör jag inte mig själv säga gammal skärm. Istället säger jag tjockisskärm.
Jamen för 17! Tjockisskärm! Som om det inte var illa nog med tjockskärm?

Jag ska hålla tyst nu… i flera minuter…

3 kommentarer:

Anonym sa...

Tyst än?
Hm, förträngt redan vad de kallade dem på jobbet för någon dag sedan... Ja, teknikerna vill helst ha bort ALLA dessa tjockisar, då det är en arbetsmiljöfråga. Tyngden bla... så platt skärm till alla? ;) Säger vi som har två, hihihi... Ja, på jobbet!
Men, då kommer ju frågan också - ska vi byta ut alla de "stora" datorerna också? Hårddiskarna? Till de där ynkliga små rektanglarna... Som jag just nu tappade namnet på... Ja, vissa tekniker kör med dem, och på trånga arbetsplatser... Tekniker är ju en sak, som kan sitta med upp till 3datorer vid sin arbetsplats, ungefär...
Må så grankott... ngn som dock inte kommit på något mer kul åt Lotten än, hm... var något, men det försvann ur skallen, ehhhh...

Pseudonaja sa...

Lotten är rolig. Hon inspirerar mig att skriva både där och här.

Anonym sa...

En skärm jag har hemma är värsta fettbobban, eller vad man skall säga.