måndag 19 maj 2008

Ny chef

Min nye chef är en väldigt ointressant människa. Ni vet, ibland när man träffar en människa första gången kan man känna instinktivt att:

1. Det här kommer att bli jättebra
2. Ta bort!
3. Ingen åsikt alls

I detta fallet snackar vi om en klar trea med chans på avancemang upp till två.

Han bjuder på väldigt få leenden och "kryddar" sitt språk men militära uttryck. (Det gjorde jag en gång också när jag gjorde lumpen men jag hade vett att sluta med det när jag hängde in uniformen).

Från välunderrättad källa (min bror som jobbat med honom tidigare) har jag dessutom fått det bekräftat som jag anat:

"Mannen saknar humor. Det är en av de tråkigaste människor som jag träffat. Gör inte misstaget att tro att han på arbetet har en professionell attityd och att han privat är en rolig kille. Han är om möjligt ännu tristare privat, då han inte kan gömma sig bakom snack om jobbet."

Kul! Det kan nog bli väldigt bra detta. Det känns som att vi kommer ha mycket gemensamt…

2 kommentarer:

Anonym sa...

Låter som en lovande framtidsutsikt på resten av året... *cyber-tröstask med godis*

Pseudonaja sa...

Jag filar på mitt CV, fast ro hit med lite godis ändå... :-)