måndag 12 maj 2008

Lappmarodören - Epilog

Så här kunde det se ut i köket när Lappmarodören slagit till.

I fredags printade jag alla mina blogginlägg om Lappmarodören, fixade ett försättsblad där det stod Psykologiska Instutitionen, Göteborgs Universitet (som nog ingen lurades av men som i alla fall ökade förvirringen ytterligare) och lade ut det på bordet i lunchrummet alldeles innan fredagsfikan skulle börja.
Självklart satt det en gul post-it-lapp på den också. På den stod det skrivet: "Blir det bra så här?"
Jag behöver väl inte säga vad folk pratade om? Jag log och spekulerade vilt jag också… :)

9 kommentarer:

Anonym sa...

Och vad kom de fram till? ;)
Må så grankott... ngn som gärna hade varit en fluga i taket och hört diskussionen...

Pseudonaja sa...

Två gästkonsulter är "huvudmisstänkta". :-D

Anonym sa...

HAHAHA, ALLA dina inlägg är KLOCKRENA!!

Pseudonaja sa...

Tackar! Det var en rolig tid. :-)

Anonym sa...

Det skulle vara kul med en ny "lappmarodör"-följetong! (ser att de var i maj) Låter som att du hade en trevlig fikastund var dag när de spekulerade om vem som kunde ligga bakom det hela:)

Pseudonaja sa...

Det är inte alls omöjligt att det blir en fortsättning, eftersom jag byter arbetsplats till hösten.

Eva C sa...

Störtskönt Lappmarodören, jag har missat detta...fram till nu :-) Fortsätt gärna i höst!!!!!!!!

Det är inte du som är hjärnan bakom boken Anslaget som jag köpte i går??? Om inte så spana in den på förlagets hemsida www.lillemansmultron.se

//Eva C

Pseudonaja sa...

Nej, jag är oskyldig till boken men vill gärna skriva en. Frågan är om vad... :-s

Pseudonaja sa...

Maria: Jag tror att lappar föredrar att bli kallade för samer numera. ;-)