fredag 9 maj 2008

Detta har jag inte bett om att få veta

Jag sitter här en stund i den fredagsloja stämningen på jobbet och gör ett sista slösurf innan det bär av hemåt. Fastnar för detta på Aftonbladet:
Det handlar uppenbarligen om en mycket gammal fågel. Den är så gammal att den är äldre än… *trumvirvel* Fredrik Reinfeldt. Nu vet jag att det i Sverige finns en fågel som är äldre än stadsministern.

Detta kvalar absolut in under det, som Jonas Hallberg i Spanarna för några veckor sedan kallade: "Svar på frågor som man aldrig ställt".
Hur många av er som läser detta har satt er i en sån där tänkarställning och grubblat över, om det kan tänkas att det finns fåglar som är äldre än Reinfeldt, katter som hostar upp större hårbollar än Torbjörn Fälldin* eller dansmöss med fler rattfylledomar än Persbrant?

Detta med fågeln var förresten ingen nyhet. Den har inte vuxit om Reinfeldt. Han har alltid varit äldre än Reinfeldt.
Trevlig helg!

* Jag har inte bestämt mig om jag menar att katten hostar upp större hårbollar än vad Fälldin förmår harkla upp eller om katten hostar upp hårbollar som är större än Fälldin. Vad tycker ni blir bäst?

1 kommentar:

Anonym sa...

Hm, som man nu bör säga - Detta hade jag inte en ANING om... ... ...
Eller hur?
Frågan där är vad som är rätt - sluttampen då alltså...
Fråga en journalist? ;) Ah, härligt att ingen annan fattade något, nu... trams, eller inte trams... uttryck, eller inte uttryck...
Eller förresten... Man kan INTE fråga en journalist om vad som blir bäst... det blir aldrig bra då, hm...
Må så grankott... ngn imatat med 35sidors läsning - Konsten att bli snäll... lagom dos, inte för menlös omgående, nopp... ;) mot bloggandet...