torsdag 1 maj 2008

Royal flush

Igår fyllde Hans Majonäs Honungen år. Jag vet inte hur det är med er men jag stannade upp flera gånger och tänkte på jubilaren. Orden ”Tänk ändå så mycket han gör för landet”, for genom mitt huvud säkert en eller om det var två gånger.

Sedan ska vi inte glömma vår drottning och prinsessorna. De fick stå på balkongen och tonårshänga lite medan kungen fick ta emot en massa blomster.


Jag tycker att dom stod väldigt bra där uppe. En klädsamt tillbakadragen position för att markera att det var kungen som stod i centrum denna dag.
Det är naturligtvis svårt att låta bli att tänka på hur mycket också dessa kvinnor gör för Sverige. Är runt och klipper band, skakar hand och låter sig fotograferas. De lämnar efter sig ett spår av företag som går på högvarv, nya exportorder i miljardklassen och allmänt välstånd var än de drar fram. Otroligt!

Ni kan väl förena er med mig i en liten skål för kungahuset ikväll?

Som grädde på moset kan jag meddela att en av damerna på bilden kommer att gästblogga här inom en snar framtid. De’ ni!

Inga kommentarer: