tisdag 27 maj 2008

Kronprinsessan Viktoria kommer!

Nyheter når mig att kronprinsessan ska hedra min lilla stad med sin närvaro den 6 juni. Dessvärre är jag själv annorstädes, men jag kommer givetvis att glädja mig lite extra åt den kungliga fägringen som kommer att skänka ljus och välstånd åt bygden.


Det är inte svårt att tänka sig följande resultat av att Vickan tittar förbi:

  • Det lokala näringslivet kommer att få sig en skjuts varpå tusentals nya arbetstillfällen kommer att skapas.

  • Dygnet kommer lokalt att bli en timme längre. Effekten kommer givetvis att klinga av med tiden om inte fler medlemmar ur kungliga familjen har vägarna förbi. Till dess kommer vi hinna med mycket mer; arbete, fritid t.ex. Min stad kommer därför att dra till sig folk som vill flytta hit, vilket i sin tur givetvis kommer att öka skatteintäkterna.

  • Vädret kommer att bli aningen soligare. Detta får till följd att turismen kommer att öka. Screw you, Karlstad!

  • Folkhälsan kommer att förbättras. Invånarna kommer att äta hälsosammare och sluta röka.

  • Lokalpolitiker som under ett par timmar får möjlighet att frottera sig med kronprinsessan kommer att tro att dom lever rika och intressanta liv, vilket kommer att påverka deras möjligheter att fatta kloka beslut för kommunen.

  • Tidigare utrotade arter kommer att återvända till grönområdena i och i anslutning till staden. Det är troligt att vi kommer att få se tasmansk tiger, mammutar och dodos. Detta kommer att skänka oss ära och berömmelse i zoologiska kretsar.

  • En allmän känsla av välbefinnande kommer att stråla ut från vår stad som ringar på vatten. När denna glädjevåg når oroshärdar som Mellanöstern och Dafur kommer fred och välstånd som ett brev på posten.

Kalaset kommer att kosta staden ca 400 000 kr. Det är ganska mycket pengar i en kommun som har svårt att klara barnomsorgen och som pga besparingsskäl bl.a. har haft uppe förslaget att stänga den kommunala musikskolan. Dock får man ändå slå fast att det är värt varenda korvöre med tanke på de positiva effekter som jag angett ovan.

Tack Viktoria för att du nedstiger bland oss enkla medborgare! Tack!

4 kommentarer:

Anonym sa...

*ler*
Men, hon ser rätt så ledsen ut för det också. Eller hur?
Eller är hon ledsen för att du inte här hemmavid då? ;)
Må så grankott...

Pseudonaja sa...

Ja, varför ser hon så ledsen ut? Det kanske är den där tomheten som människor får som föds med silversked i mun?

Anonym sa...

Tack för att du förgyller min lördagsfrukost! Det är väl det jag alltid trott - att Viktoria och resten av kungahuset gör osannolikt mycket nytta för oss arma krakar. :D :D :D

Pseudonaja sa...

Javisst, och allt som jag förutspådde har verkligen inträffat också......










... inte.