tisdag 10 juni 2008

Vad är ni för några människor då?

Jag ser att antal besökare ökar för denna blogg. Jag ska inte trötta er med statistik, men man behöver många siffror för att skriva ut det genomsnittliga antalet förvirrade själar som hittar hit varje dag. Om man inte får använda samma siffra på tangentbordet flera gånger så går inte ens att skriva ut talet.
Kanske bör man därför ett ögonblick även reflektera över att många av mina läsare säkert är balanserade människor med båda fötterna på jorden innan de gör det fatala misstaget att surfa in här. De lämnar emellertid min blogg som förvirrade människor, som tappat allt hopp om mänskligheten.

Frågan om vilka ni läsare egentligen är har gnagt i mig en längre tid likt en sax som glömts kvar i en olycklig patient under en operation. Till sist blev denna känsla av nyfikenhet kombinerad med smärta för svår att bära. Jag beslöt mig därför att skicka ut ett frågeformulär till alla som uppsåtligen eller av misstag besökte min blogg under förra veckan. Merparten var vänliga att besvara mina frågor. Här nedan ser ni resultatet av min undersökning. Som de klipskare av er redan säkert anat följs varje fråga av den procent som svarade ja.


Brukar du stryka runt längs motorvägarna i jakt på vägdödade djur, som du sedan förtär på plats?
95%

Bor du fortfarande kvar hemma hos dina föräldrar?
98,3%

Arbetar du som tandhygienist i en mellansvensk bruksort?
97%

Skäller du ibland på månen?
88%

Planerar du att inom den närmaste tiden öppna en ICA-butik?
93%

Har du semestrat i två veckor på Kanarieöarna iförd gorillakostym?
95,6%

Är du tillsammans med någon av dina kusiner?
95%

Anser du att kristdemokrater bör sändas till en kall asteroid?
91%

Tycker du att Carola borde byta namn till Klotilde Mbutholeze?
94%

Har du bytt kön?
78%

Om ja, kände du den person som du bytte med?
55%

Vill du att adeln återfår all makt och privilegier?
88%

Har du varit medarrangör av en dragspelsfestival?
100%


Min bild av er känns lite klarare nu. Jag vill passa på att tacka er 295 läsare som svarade på enkäten.

2 kommentarer:

Anonym sa...

Båda fötterna stadigt på jorden - men tittar in här ändå, så det så... Har dem nog kvar på jorden, stadigt som sagt var, bara de når ner... just nu halvligger man och väntar på svenskmatchen... spanien och ryssland, mindre intressant... även om de nyss påpekade att publiken fortfarande tror på ett mirakel... antar att det behövs senare ikväll också?
Må så grankott...

Pseudonaja sa...

Du bara tror att du har fötterna på jorden. :-)

Var i Sverige hade du din dragsspelsfestival? Jag gissar på Värmland.