torsdag 12 juni 2008

Blast from the past

Jag går, som så ofta, mot kaffeautomaten. Från skrivarrummet hör jag ett bekant ljud. Det är ett ljud från mitt förflutna.

"Gud, det låter som ett pipande modem. Vem i hela friden har modemuppkoppling här?"

Det är inte ett modem. Det är en fax som visslar fram ett gäng atonala signaler. Jag står och stirrar som ett fån, när det mycket riktigt matas fram ett papper ur maskinen.
Någon har ställt hit en fax!

Jag ska se om jag kan ställa om min klocka till någon gång i början av 90-talet…

2 kommentarer:

Anonym sa...

Vad är detta för fax-trakasserier?
Den maskinen är jättebra på 2000-talet också. Jag använder min jätteofta. (Obs ej ironi.)

(Funderar på serien "Kända faxapparater och deras papegojor".
Håll utkik!)

Pseudonaja sa...

Det finns ett danskt öl som heter Faxe. En sån skulle inte sitta dumt nu.
Faxen håller jag mig dock borta från. Det duger alldeles förträffligt med Telex... ;-)

Imorgon blir det förresten ELO.