onsdag 18 juni 2008

... och för en stund så arbetar jag faktiskt

Idag har jag faktiskt använt Photoshop i mitt arbete. Det kom en ny bild på vår VD som skulle användas för hans chefsbrev som skulle publiceras nu på eftermiddagen.
Bilden var inte bra. Utan att förirra mig in i hur vårt intranäts startsida ser ut, så måste cheferna titta åt ett visst håll på bilderna, som ackompanjerar deras chefsbrev. De får inte heller ha avklippta axlar för då ser de ut som schackpjäser på den vita bakgrunden.

Pseudonaja öppnar Photoshop…

Nu har vår VD en spegelvänd bild istället. Frisyren var jag dock tvungen att klippa ut och vända tillbaka, eftersom en felvänd bena definitivt hade avslöjat mig.
Ansikten är ju också känsliga för att spegelvändas, då inga ansikten är symetriska. Nu är bilden så liten så jag kommer nog undan med det. Vi får se om någon upptäcker att jag fixat bilden.
En spegelvänd bild är i och för sig ett av de mindre problemen på vår VD:s bord…

Inga kommentarer: