lördag 28 juni 2008

Free Mandela!

Jag sitter och kollar på Mandela-galan på TV. Även om vädret inte har varit så sommarlikt den sista tiden så känns det ändå som sommar och som semester. Nu börjar semestern inte än på några dagar, men i mitt sinne så har jag redan gått på semester; en lång en.

Varför sitter jag och fånler och känner mig varm och glad när Mandela leds in och får publikens jubel? Kanske för att jag minns stödgalorna på 80-talet. Kanske för att jag minns hur fantastiskt det var, när han faktiskt frigavs efter alla dessa år i fängelse?

Kanske för att han är en stor man, som kämpade, fick lida men som till sist vann?

Ooooooh! Nu kom Queen in på scen! Fantastiskt! Dom är bara bäst!

4 kommentarer:

Anonym sa...

Jag såg det inte. En liten fråga: Queen, vem sjöng?

Pseudonaja sa...

Det var Paul Rodgers som sjöng. Han är den nye sångaren sedan några år tillbaka.

Anonym sa...

Jaha. Har inte hängt med där riktigt. Gör de nya låtar också?

Pseudonaja sa...

Inte förrän nu. Dom sitter visst i studion och knåpar på något.