tisdag 10 juni 2008

Inatt jag drömde

Inatt hade jag en dröm av det konstigare slaget. Jag blev outad.
Jag drömde att när jag kom till jobbet hade någon skrivit på dörren till mitt rum att det var jag, XXXXX XXXXXXXXX, som skrev alla dom där dumma, elaka sakerna under pseudonymen Pseudonaja. Det hela var illustrerat med en skärmdump av min blogg samt en ditritad dödskalle.

Dessa tankar for genom mitt drömmande huvud:
1. Vem på jobbet är det som vet vad jag håller på med?
2. Vad är det egentligen som jag har skrivit som gjort någon så förbannad?
3. Hur lång tid kommer det att ta att skrubba dörren ren?

Drömmen hade dock ett par trevliga inslag. Jag hade ett eget rum. Det hade suttit fint. I det vakna livet arbetar jag i kontorslandskap, om än sittandes inne i ett hörn med skärmen vänd så att ingen ser vad jag har för mig.
Av någon anledning, som jag inte minns, så gav min avslöjade identitet mig två lukrativa jobberbjudande. Jo jo, det hade ju varit trevligt värre. Jag kommer inte ihåg vad det handlade om för jobb, men vi kan ju gissa lite.

Kanske detta?

eller varför inte…

Detta har jag alltid drömt om…

Detta kanske är att sikta väl högt men man kan väl få fantisera lite?

Det kunde nog vara något också…

Det här tror jag skulle passa mig

Eller detta…

Vad sägs om...

Om jag ligger i ordentligt i ett par månader så...

Inga kommentarer: