onsdag 25 juni 2008

Begagnad Volvo till salu?

Många hör av sig till mig i allehanda ärenden. Det kan handla om bortsprungna katter, börstips, broöppningar och hur vädret i augusti kommer att bli. ("Vi tänkte arrangera en enklare kräftskiva den 17/8. Tror du att vi kan sitta ute?")

Det som flest undrar om nu är bilindustrin. Ett typiskt mail ser ut så här:

Bäste herr Pseudonaja,

Du är ju både klok, stark och snygg. Därför tänkte jag att du kanske kunde svara på vad som kommer att hända med Volvo Personvagnar. Det går ju inte så bra för vår än gång så framgångsrika bilindustri, och nu ryktas det att Ford vill sälja Volvo till kineser. Kan detta verkligen äga sin riktighet?

Barska hälsningar,
Ingolf Stålhandske


Jag vet inte riktigt vad man förväntar sig av mig. Jag är ju förvisso en stark fixstjärna på blogghimlen med många lysande inlägg på mitt samvete. Det betyder ju emellertid inte att jag per automatik har stor insyn i bilbranschen.
Eftersom jag dock känner några som kan de här grejorna så har jag frågat runt.
Det hetaste tipset nu är detta klipp som jag har saxat digitalt från Dagens Industris hemliga sidor. (Man kommer dit om man knackar den hemliga knackningen och stampar tre gånger med hoven.)

Kom nu ihåg var ni läste det först!

Inga kommentarer: