söndag 27 april 2008

Ännu en lista

Som vanligt är frågorna stulna men svaren är mina.

Vilka är ditt favoritpar skor?
Hmmm, skor är något som jag tänker väldigt lite på. Det får i så fall bli mina kritstrecksrandiga, svarta Converse.

Vad gör du?

Funderar på varför det gör ont i magen för tredje kvällen i rad.

När drack du sprit senast?
Det är ett par veckor sedan.

Har du lugg?
Nej

Fest eller slacking?
Det finns en tid och ett intresse för båda

Gillar du sport?
Allt mindre

Vill du ha barn?
Ja och det är för sent att ångra sig

Vilka språk kan du?
Svenska, engelska och tyska är jag ganska skarp på, även om tyskan har varit bättre. Med min franska kan jag beställa bord och mat på restaurang men inte mycket mer. Jag fuskar mig fram på danska, vilket är en arbetsskada från mitt gamla jobb.

Borde man få röka på pubar?
Nej, det är så skönt att inte lukta askfat när man kommer hem från en kväll ute.

Är du stolt över ditt liv?
Det är jag för det mesta, tror jag

Vilken låt lyssnade du på senast?
Idag har varit en tyst dag vad gäller musik. Jag spelade Hej sa Petronella på flöjt i eftermiddags och döttrarna sjöng till, så det var väl den då.

Vilken stad vill du åka till i skrivande stund?
Sydney. Gick med hunden på en sväng för en stund sedan och tänkte just på att jag lätt skulle kunna spendera ett par veckor i den staden utan att ha långtråkigt. Sedan skulle jag med Sydney som bas kunna göra dagsutflykter i alla väderstreck utom öster i ytterligare ett par veckor.

Har du ngt djur?
Ja, hunden som gästspelar hemma och ormarna.

Har du ngr trummor?
Nej, men är sugen på ett elektroniskt kit. Får bli när jag tjänar massor av pengar.

Tittar du mkt på tv?
Allt mindre.

Har du varit med i lokaltidningen?
Nej, inte vad jag minns

Har du varit med i TV?
Ja

Vad kostar det du har på dig?
Inte många spänn. Det skulle vara tröjan då som jag fick i födelsedagspresent, fast å andra sidan har jag ju ingen aning om vad den gick på.

Vilken färg har dina väggar?
I rummet där jag sitter nu är dom ljusgrå.

Vad gör du när du inte kan sova?
Surfar eller läser. Turligt nog var det längesedan jag inte kunde sova.

Har du duschat idag?
Ja, jag duschar varje dag.

Vad gör du om ett år?
Säg det.

Brukar du läsa horoskop, isf brukar de stämma?
Nej, tror lika lite på astrologi som jag tror på tebladsspående gummor i sjal.

Brukar du svära mkt?
Ibland så svartnar tungan. Att ha barn inom hörhåll stramar upp språket på ett välkommet sätt.

Bästa fikat?
Det beror på vad man får till kaffet, hur kaffet smakar, eventuellt sällskap, plats för fikat osv.

Det dyraste du äger?
Hälsan kan ju inte köpas för pengar. Innebär det att den är dyr eller innebär det att den hamnar utanför skalan, eftersom man inte kan köpa den ändå? Barn kan man ju heller inte köpa. Hmmm, om vi alltså håller oss till saker som går att köpas, så är det huset som jag bor i. (Den delen som banken inte äger…)

Favoritpålägg?
Går inte att nämna ett. Ost är ju gott. Kaviar är jag svag för. En hel radda med charkuteriprodukter är också mums, fast inte alla på en gång. Grovmalen, dansk leverpastej, spontantänker jag på. Honung på hönökaka är smaskens. Ägg, räkor och majonäs på en smörgås är rena festen. Sill är också gott.

Vad är det för färg på byxorna du har på dig?
Ett par hemska, beiga mysbyxor.

Vad lyssnar du på just nu?
Klockans tickande. Ikväll efter en dag med många och höga ljud så är det skönt att ha det tyst.

Vad åt du senast?
Kardemummakaka

Hårfärg?
Är jag mörkblond?

Ögonfärg:
Blå

Favoritmånad?
Har just ingen speciell. Kanske juni eller juli då.

Favoritdag?
Fredag eller lördag

Choklad eller vanilj?
Det är gott med båda

Vad har du för färg på tandborsten?
Den är blå

Inga kommentarer: