onsdag 22 juli 2009

Det ska va husbil!

Vi bor på camping i ett par dagar. En husbil är hyrd, körd och parkerad på en campingplats i Dalsland.
Som den nyförlösa campingbebis jag är, oroar jag mig hela tiden för att göra något tokigt som får vana campare att gå i husvagnstaket. Jag kan ju inte alla koder. Jag vet inte vad som inte passar sig. Stegar man fram, skakar hand och presenterar sig med namn och hemort? Måste man acceptera en välkomstgrogg av tvivelaktiga ingredienser, som erbjuds av de i grannhusbilen? Är det kutym att bjuda tillbaka och bör man fresta med något likvärdigt eller räcker det med ett par kalla öl?

Jag hade inte behövt oroa mig. Våra grannar verkar vara tämligen osociala; en kort nick och sedan var det bra.

Dock stötte jag på något nytt i diskrummet. Jag klev in där för att diska och möttes av en kort nick av det holländska paret, som redan höll på med sin disk. När de så sedan var klara lämnade de rummet med ett ”Tack!”
Vad menades med det? Tackade de mig för att jag tyst och utan att starta bråk stod och diskade? Tackade de mig för att jag spred lite trivsel genom att lukta av både öl och snaps? (Sill och potatis till middag…) Var det kanske ett ironiskt tack för att jag luktade lördag?

Vad säger ni campingvänner? Tackar man när man lämnar diskrummet? Är det förresten något annat som jag bör veta? Råder det ett generellt förbud mot bondage på campingar? Hälsar man på ägarparet med honnör? Får man mikra våta kläder i den gemensamma mikron? Lämnar man över en rökt sik i samband med utcheckning?

3 kommentarer:

Potatishäxan sa...

Nu har du fått mig att gapskratta rakt ut i de halvtomma kontorslokalerna! Jag kan inte campingkoderna, har aldrig bott på camping, men jag har erfarenhet av en snubbe som envisades med att tvätta sina ylletröjor i den enda gemensamma vasken som 36 personer delade på i en studentbostad, alltid runt 18-tiden då alla skulle diska, och DET är något det borde råda ett generellt förbud mot. Så jag skulle gissa på att man inte mikrar kläder i den gemensamma mikron *skrattar som fan*. Men det där tackandet, det förstår jag faktiskt. Man tackar för att man inte har nåt annat att säga och det känns dumt att inte säga nåt. Jag skulle nog kunna klämma ur mig ett helt onödigt tack i diskrummet. Ha en fortsatt trevlig semester!

Anonym sa...

*tssss*... äscha... det var nog deras lördags-hjärnor som fick frispel och blandade ihop tack och hejdå.
Jag kan tänka mig att jag lämnade ett moln av förvirrade kineser bakom mig då jag ens försökte öppna kakhålet där på en resa. Jag hade tränat stenhårt på olika fraser från en kassettkurs som jag lånade på biblioteket.
"jag är en Amerikansk soldat"
"har du en cigarett?" (trots att jag inte röker)... osv.
Med tanke på hur lätt det blir fel så vågar jag inte ens tänka tanken på vad jag egentligen sa!

Isidor sa...

Naturligtvis är bondage ok, men problemet är formerna. Ska man ha det i eller utanför sin boning, måste man bjuda in grannarna och i hur seriös måste man vara? Går det bra med lättbondage med lösa knutar och snäll-spank, eller måste det vara piskor, nitar och måttbeställda läderremmar kring handlederna?