lördag 1 november 2008

Jag minns er!

Igår kväll kunde jag se genom fönstret hur kyrkogården fylldes av ljus.
Idag är det Alla Helgons Dag; en dag att minnas på. Vi som går med tiden minns dem som har gått ur tiden.
Jag kommer att minnas mina mor- och farföräldrar samt Ulf, som dog i oktober 2007.

Det var den förste av mina kompisar som checkade ut. Tiden går...
Ulf var en glad människa med ett stort hjärta. Tyvärr slutade hans hjärta att slå alldeles för tidigt. Å andra sidan så hann han nog med betydligt mer under sina 50 år än vad en "vanlig" människa hinner på 85 år. Han hann också med att glädja väldigt många under sitt liv, och det är något väldigt fint.
Lustigt att de som var med, då ambulansmännen gav upp hjärt- och lungräddningen, tyckte att det såg ut som Ulf log. Kanske tänkte han på något roligt när han dog. Vi kan väl säga att han gjorde det?

Just nu så är det någon uppe i himlen som skrattar åt något som Ulf just har sagt.

5 kommentarer:

sangvinisk sa...

Idag minns jag också. Nära och kära och självklart finns det skratt och glädje där dom befinner sig.

Anonym sa...

Hej Ulf! Hälsa till min vän Martin som dog vid 23 års ålder 1983. En oerhört begåvad och musikalisk kille, min bästa väns pojkvän, som lämnade oss en månad innan hon och jag skulle gå ut gymnasiet. Hoppas ni har det bra där ni är.

IA sa...

Just idag är väl en märklig dag.. Varför just idag?? Hmm,, måste folk ha en speciel dag att sörja på... Ja kanske..

Många tankar till mamma...

Anonym sa...

Ja, denna dag manar till eftertanke. Tack för att du delgav dina minnen av din kompis. Tänk ändå att ha ett sådant positivt "sista" minne. Och att han log, det var säkerligen för att något riktigt fint väntar på andra sidan. Det tror i varje fall jag ...

Och tack för att vi fick en bild av dig, Pseudo! ;-)

När det blir "vardag" igen (eller när du känner för det) så har du en utmaning att hämta hos mig!

Pseudonaja sa...

Lady Stalker: Hmmm, bilden avslöjar förhoppningsvis inte så mycket. Jag vill ju kunna fortsätta att blogga anonymt.