tisdag 2 juni 2009

Välkommen in!

När vi kom ner på undervåningen imorse så var det väldigt svalt och skönt till skillnad från övervåningen, där vi sover. Det visade sig att vi inte hade stängt ytterdörren igår innan vi la oss.

Som så många andra människor förvarar vi en massa värdesaker i hallen: Plånböcker, mobiltelefoner och bilnycklar. Allt låg kvar. Möjligen var det något fler flugor i köket än vanligt.


Att detta hände just nu var lite lustigt med tanke på att en säkerhetskonsult med säljarleende gjorde ett oanmält besök här igår kväll.
Hade vi larm? Japp! Dock visade det sig vara fel larm. Tjuvarna skulle slå sig på knäna av skratt när de såg vårt larm. Gick larmet sönder så skulle vi få ombesörja frakt av grejorna till huvudkontoret och under tiden skulle huset så olarmat, varpå varenda tjuv i Vä(r)stsverige skulle skynda hit med kofot och säckar att bära med sig alla våra prylar med.
Jag ursäktade mig med att jag var tvungen att ge mina barn kvällsmat (sant), och vi önskade varandra en trevlig sommar.

Lustigt att vi sov med öppen dörr natten efter. Nåja, oavsett larm så kunde tjuvarna ha promenerat rätt in. Tur att vi bor på landet.

Vem som hade glömt att stänga dörren? Samma person som nu inte kan hitta sin tekopp...

7 kommentarer:

Nonsensakuten sa...

Konklusion: Tekoppen är stulen! Anmäl!

Pseudonaja sa...

Ja, för ett ögonblick funderade jag på det. Till sist hittade jag koppen inne i mikron. Hur hamnade den där?

IA sa...

Hi Hi ja vem kan mån tro ha tänkt sig ställa den där.. Det verkar lite korkat ;) Hoppas du får en trevlig tripp till sweden rock!

Michadelica sa...

Du kanske ska sätta senilsnöre på tekoppen. Och skaffa ett pling-larm som plingar till om dörren står öppen, ungefär som det där irriterande ljudet vissa bilar har om man inte satt fast sig ordentligt under färd. Allt för säkerheten. :)

Lotten Bergman sa...

Exakt-exakt-exakt och precis samma sak mötte mig i onsdags morse: vidöppen ytterdörr, kallt om fötterna och inget stulet.

Jag omyndigförklarade raskt mig själv och resen av familjen.

Lotten Bergman sa...

t

Pseudonaja sa...

Lotten: Då kan vi vara överrens om att det kan hända den bästa.

Mic: var köper man sånt?