fredag 26 juni 2009

No more Wacko-Jacko


Ingen kan väl ha missat att mannen, som en gång gick på Liseberg med Anton Glanzelius, är död.
Så här när någon som betytt mycket för popmusiken lämnat in, så borde jag finna några uppskattande ord för hans verk.
Jag är ledsen men jag gör inte det. Jag är ju praktiskt taget uppvuxen med hans musik, men jag kan inte nämna en enda låt som jag verkligen gillade eller gillar. Det var inte min musik och hans röst och dansande var bara besvärande. Hans privatliv var en lång uppvisning i dåligt omdöme.

Jag kan dock känna att det var synd att han inte fick genomföra de där tack-och-adjö-spelningarna, som var planerade i London. Han hade sedan kunnat dra sig undan och levt ett popikonspensionärliv.
Nu blev det inte så, och på sätt och vis var det typiskt för Michael Jackson. Han var nog en ganska olycklig människa och hans grand finale blev just att ödet blåste honom på hans grand finale.