torsdag 18 juni 2009

Midsommar igen

13 kommentarer:

Isidor sa...

JAGKANJAGKANJAGKAN!!!

Howdy Sailor sa...

Jag kommer att tillbringa midsommarhelgen på Kungälvs sjukhus, så vi byter nästan plats! Ska du vara på Bräcke?

Åttaåringens fråga på poängpromenaden på skolavslutningen slår dock alla rekord:

Vad skapade jorden?
1. Big Bang
x. Gud
2. Big Pang

Det var två präster som gick den och grabben var inte sen med att rätta dem!

Mrs Li sa...

Åh bra frågor!
Min väldigt trevliga kollega Emma kommer att vara på samma festplats som du. Synd att jag inte hann ge henne facit innan vi skiljdes ;)

Nonsensakuten sa...

Bra frågor. Skönt att vara allmänbildad. Älskar kunskap!

Pseudonaja sa...

Isidor: Bra, du hade du kanske vunnit pris om du befunnit dig på plats.

Howdy: Nej, det blir inte Bräcke. Vi har en festplats som ligger alldeles i närheten av huset. (Pappas sommarställe söder om Höviksnäs)
Åttaåringens fråga är bra. Dock råder det oenighet om det är 1 eller X. Kanske får de enas om alternativ 2? :)

Mrs Li: Kanske är hon på Bräcke? I så fall blir det inte poängpromenad. I alla fall inte denna.

Nonsensakuten: Det är härligt med kunskap!

Lotten Bergman sa...

Tips till alla som gillar tipsrundor: skapa en tipsrundesajt. Det är strykande åtgång på dem.

/en som älskar tipsrundor och välkomnar fusk

Pysseliten sa...

Roligt, men klurigt! Ha en skön dag!!

Anonym sa...

En glad midsommar till dig och dina tre (snart fyra?) flickor.

Kram

Ullah sa...

Fyra flickor???

Pseudonaja sa...

Ullah: Vi funderar på att skaffa en hund till.

Anonym sa...

F*n vilka begåvade ungar ni har där du bor ; ) här brukar frågorna va typ Vad heter Kalle Ankas brorsbarn? : )

Pseudonaja sa...

Maloy: Det fanns en barnklass också. :)

Anonym sa...

Då kan jag pusta ut...jag trodde jag skulle bli tvungen att sätta barnen i allmänbildningsskola över sommaren... ; )