torsdag 10 september 2009

Tröst när det är höst

Nej, hösten är inget bra. Jag ger inte mycket för den höga luften, som en del började tala om för ett par veckor sedan. Nu var den här; den höga luften, och plötsligt var det extra skönt att komma ut på morgonen.
Jag tycker att det är skönt att komma ut på morgonen, när temperaturen är runt 20 grader, vilket skvallrar om en kommande, skön sommardag. Jag gillar när jag kan ta den sista hundpromenaden vid 21-tiden och då gå klädd i shorts och t-shirt utan att känna mig det minsta kall.
Jag gillar förvisso att plocka svamp och dricka te, men det är saker som man kan göra på sommaren också.

Det är på våren och sommaren som jag lever upp. Jag är ju inte en surpuppa som drar mig in i mitt skal under höst och vinter, men jag känner att det är något som fattas, och detta något återvänder till mig i april.

Jag kan tänka mig att längre fram i livet göra något åt detta, men nu är det bara att bita ihop, plocka svamp och dricka te.

2 kommentarer:

Isidor sa...

Vi förstår varandra precis!

Pysseliten sa...

Varje gång en ny årstid är på intågande är det min faoritårstid, just nu är hösten bäst!