fredag 18 september 2009

Att leva i förnekelse

Jag har i några veckor låtsats att det fortfarande är sommar. Det har faktiskt varit ganska lätt eftersom vädret mestadels har varit soligt med dagstemperaturer runt 20 grader. Jag har gått omkring i shorts och grillat var och varannan dag, och den där höga luften på morgnarna har jag ignorerat.

Igår tog det slut. Man kan helt enkelt säga att jag sprang in i höstväggen. Med en morgontemperatur på 3 grader och en antyda av nattfrost i gräset så gick det inte längre att hålla sommarflaggan högt.
Jag erkänner höstens ankomst och har nu långbyxor på mig för första gången sedan någon gång tidigt i juni.

Jag erkänner också, men bara lite i smyg, att det kanske ändå är skönt att det inte är sommar året runt. Många djur behöver ju en viloperiod under vintern för att "orka med". Kanske behöver vi människor det också?
Förresten var det inte lika roligt och gott att grilla i helgen som det var i början av sommaren. Jag är heller inte speciellt sugen på sill och potatis, som jag älskade när det var midsommar.

Å andra sidan; det är skönt när det är varmt ute. Tänk om det vore maj…

3 kommentarer:

Bibban sa...

Hej där
jag tycker att du har en himla mysig blog, och vill gärna komma tillbaka hit. För att inte missa dig så följer jag dig såklart
Bibban

Mrs Li sa...

Ash då, då fick du ett bakslag i helgen dårå.... det var ju varamare än i augusti till och med.
;)

Susjos sa...

Ja,det kanske är bra med årstider,men en gråregnig höstdag är INGET kul! jag hoppas på en fortsatt brittsommar!!!