tisdag 1 december 2009

Lotten kalendrar igen!

Med sot i ögonen från nyss brunnet hus slår Lotten stenhårt till med en ny adventskalender. I skrivande stund har människan 127 kommentarer till första luckan. 127 kommentarer!

Jag kan inte komma på något som jag skulle kunna värpa fram som skulle rendera 127 kommentarer. Möjligen något om att jag skänker bort pengar, men det skulle ju å andra sidan krävas att jag hade 127 läsare eller fler och det har jag ju inte.
Kanske skulle jag få 127 läsare om jag verkligen skänkte bort pengar. Det skulle ju å andra sidan förutsätta att jag hade pengar att skänka bort.

Under tiden som jag tar mig en funderade på det där så går ni och gissar hos Lotten!

4 kommentarer:

Översättarhelena sa...

Ett tips om du vill ha många kommentarer utan att lägga ner så mycket jobb som på en julkalender är att skriva om cykelhjälmar. Jag fick över 100 kommentarer den gången jag gjorde det, fast det var ett synnerligen menlöst litet inlägg.

Lotten Bergman sa...

Nu är det uppåt 150 för gårdagen -- trots att cykelhjälmarna lyser med sin frånvaro.

Men räkna inte. Njuuuuuuut av ekvilibristerna i kommentatorsbåset istället.

Pysselitens karlslok sa...

Var är din gissning då, Pseudo? Antingen lyser du med din frånvaro i Lottens bås, eller så har jag missat dej.

Pseudonaja sa...

Ö-Helena: Det lustiga är just att väl genomtänkta inlägg som jag själv är väldigt nöjd med, kommenterar ingen, medan tramsinlägg kan få 15-20 kommentarer.

Lotten: Ja, det är verkligen roligt att läsa.

Karlsloken: Nej, jag var helt tom i huvudet och har inte skrivit något än, men det kanske kommer...