onsdag 10 februari 2010

Våren är här!

Tänk så härligt det är när man inser att nu har vintern gett vika för den här gången. Det sticker upp grönt i rabatterna och visst kvittrar fåglarna allt intensivare?
Jag känner hur jag lever upp igen efter att ha gått som i dvala flera månader. Imorgon är det jag som tar fram utemöblerna från garaget. Kanske kan det bli fika utomhus? Måste kolla också, om gräsklipparen klarat vintern. Det är väl inte många dagar innan man måste ta ett varv med den i trädgården.
Grillen! Måste ta fram grillen också. Kanske borde jag bjuda över prästen med familj och fresta med några karrébitar och starköl. Får undersöka om det blir grillväder till helgen.

Javisst snackar jag skit! Dock är det vår för mina pytonormar. Natten till idag var den sista natten som de behövde sova i den svala källaren (ca 10 grader) i varsin låda. Detta har de gjort varje natt sedan mitten av november; allt för att simulera en australisk vinter som den ter sig i området runt Sydney.
Nu är alltså den perioden slut och våren är officiellt här. Om ett par dagar ska de få chansen att äta för första gången sedan oktober. Sedan borde honan ömsa skinn om ett par veckor, vilket i sin tur gärna får trigga hanen att starta lite kurtis.

Det är härligt att ormvåren i alla fall är igång!

Inga kommentarer: