måndag 15 februari 2010

Krock med glas ger glass

Ikväll har jag testat något nytt. Jag lutade mig ner i badrummet för att komma åt att borsta 4-åringens tänder. När jag sedan var klar reste jag mig hastigt upp och dunkade då pannan i en glashylla. Eftersom jag anser att saker och ting skall göras ordentligt så gjorde jag det hårt. Extra hårt.

4-åringen fick ögonblicket efter några nya ord presenterade för sig; ord att ta med till dagis och generöst dela med sig av. Jag hoppas dock att hon inte skriker dem lika högt som jag gjorde.
Jag tittade mig i spegeln och konstaterade lättat att det inte gått hål. Emellertid var det en lustigt inbuktning just på det ställe där jag försökt nicka hyllan med.

En ispåse senare satt jag där framför TV:n och såg Kalla guldintervjuas. Min panna kändes också kall och efter en liten stund var isen till större besvär än smärtan från krocken med hylla. Det kändes ungefär lika jobbigt i pannan som när man ätit för mycket glass under för kort tid.

Nu anser jag att man inte bara kan slänga ur sig ett sånt påstående utan att luta sig mot vetenskap. Därför ämnar jag äta en större portion glass i syfte att mer empiriskt kunna jämföra pannanspänningar.

3 kommentarer:

Nonsensakuten sa...

Tur att det inte blev (som du skriver om din blogg) hål i huvudet...

Pseudonaja sa...

Ja. Jag hann faktiskt tänka att jäklars, nu blir det bandage.

Anonym sa...

Ja, vad gör man inte för lite glass? :)