tisdag 20 oktober 2009

Byxorna nere på Sverigedemokraterna

Jag har skrivit tidigare på bloggen om hur lustigt obegåvade SDs partistrateger är. Nu har det ju hänt igen; en sån där grej som gör att man hajar till och inser (igen) att Sverigedemokraterna inte är ett parti som alla andra. Det är ett parti som odlar hat och framförallt är det ett parti fullt av idioter.

Här var manegen krattad. Ynglingen i illasittande snickarbyxor och grässtrå i munnen skulle få komma in i en lite finare lokal än vanligt. Nåja, så jäkla fint är väl inte Aftonbladet Debatt, invänder ni och jag håller med. Aftonbladet är en skittidning men den har genomslag. Får man något publicerat så läses det av många. Jimmie Åkesson hade sin boll på greenen; en kort putt på plant underlag, eller bollen på straffpunkten och målisen var på toa, för er fotbollsmänniskor.
Allt han hade att göra var att skriva några rader om det som vi väl lite till mans muttrar om i fikarummen: Att det är skit med hederskulturen, att ledande muslimer kräver särlagstiftning för att stärka mannens rätt i förhållande till kvinnans, att föräldrar håller sina barn hemma från simundervisning, skolresor eller från lektioner, vars innehåll anses vara förkastligt och att vi ägnar oss åt någon sorts självcensur och plockar ner konst från väggarna för att inte anses vara islamofober.

Han skrev det men han nöjde sig inte med det. Han höftade till med saker som inte stämde eller var kraftigt överdrivna. Fattade han inte att om man skriver en frän debattartikel i en av landets största tidningar, att folk kommer att vilja ha källhänvisningar?
När, var och av vem har det konstaterats att de flesta våldtäktsmän i Sverige är muslimer? Det smått lustiga är att om någon vet att det är på det viset, så måste någon ställt sig frågan innan dess. Det hela faller ju på sin orimlighet: "Jo förresten, nu din våldtäktsdom vunnit laga kraft; det är väl aldrig så att du är muslim?"
Frågeställningen är ju smått bisarr: ”Jag ämnar påvisa sambandet mellan Islams utövare och sexuellt våld.” Jag skulle vilja se den forskare som hos sin prefekt försöker få stöd för att starta den sortens undersökning.
Att det i Sverige skulle finnas ett tiotal muslimska terrororganisationer etablerade, känner inte ens SÄPO till. Var får SD dessa utgifter ifrån? Vilka sammanslutningar kvalar in som "muslimska terrororganisationer" förresten? Måste man ha egen bombträning och jihadläger i Smålands skogar eller räcker det med att vara kritisk till krigen i USA och Afghanistan?
Ett tiotal, my ass!

Jimmie puttade inte ner bollen försiktigt i hålet. Han plockade fram en träklubba och slog bollen i en vid båge ner i den där dammen full med alger. Sedan sparkade han fotbollen långt över det tomma målet upp på läktaren.

Var detta spiken i kistan för SD eller bara början på de infantilas segertåg in i Riksdagen? Kan man bolla med sanningar, halvsanningar och lögner och ändå få tillräckligt med förtroende för några mandat?

En hel del som Sverigedemokraterna vill diskutera vill jag också diskutera, men jag vill inte diskutera det med SD. Jag blir mörkrädd och nervös vid blotta tanken att dessa galningar skulle nå ända fram.
Låt oss ta en ordentlig funderare på vad vi vill åstadkomma med invandrings- och flyktingpolitik och integration, men Jimmie får gå ut och duscha nu. Han har nämligen fått rött kort.

5 kommentarer:

Isidor sa...

Jag blir riktigt mörkrädd, för jag ser framför mig hur folk sitter runt fikaborden och nickar och sägar att "Ja, så är det ju. Skönt att någon äntligen vågar säga det. Ja, de är klart att de är nissarna på SÄPO inte vill erkänna det, men vi vet ju alla att det är så..."

De finns de där. Och de är rätt många. Jag har själv suttit runt de fikaborden ibland, och fått magsår och hjärnblödning och hjärtklappning och andnöd och panikångest.

Anonym sa...

Hej. Jag hittade hit genom en länk från Stefan Stenudds blogg. Jag blir nog inte så långvarig här - så intressant är den här bloggen inte - men det känns ändå nödvändigt, eftersom du verkar omedveten om det, att påpeka att Sverigedemokraterna har svarat på kritiken från Aftonbladets experter i ett pressmeddelande här:
http://www.sverigedemokraterna.net/index.php?action=fullnews&id=1197

Just frågan om terrororganisationerna kommenteras t.ex. så här:
"Sydsvenska Dagbladet rapporterade 2001-09-18 att Svenska Säpo var på väg att överlämna information om militanta islamistiska rörelsers aktivitet i Sverige till sina amerikanska kollegor. I artikeln sägs det att: "Säpos terroristrotel såg under 1990-talet hur ett tiotal militanta muslimska rörelser - alla med stark koppling till internationell terrorism - etablerade sig i Sverige." . Som exempel på dessa grupper nämns bland annat: Hizbollah, GIA, Al-Gamaa al-Islamiya, Al-Jihad, den egyptiska grenen av Islamiska Jihad.

Även om det exakta antalet islamistiska terrororganisationer som verkar inom Sveriges gränser inte längre skulle varaså många som påstås i debattartikeln förändrar inte det kärnfrågan. Vi har idag i Sverige ett flertal farliga islamistiska terrororganisationer som verkar inom landets gränser. Det är skrämmande tycker vi sverigedemokrater, oavsett vilket begrepp man väljer beskriva dem med."

Mer vågar jag inte citera med risk för att framkalla hjärnblödning hos bräckliga individer som inte klarar av tvåväga diskussion.

/Zamzam

Pseudonaja sa...

Hej ”Zamzam!”
För det första, du har kommit hit helt oombedd. Jag har på intet sätt bett dig att förklara ”hur det ligger till”. Din ambition att få det att låta som att du upplyser mig och därmed gör mig en tjänst är löjlig. Vi vet ju båda att du hör till en grupp människor som av partiet har som uppgift att scanna av nätet och bemöta kritik mot SD. Typiskt är de stora textmassorna, skrivna av någon partidemagog, som ni kopierar in och den otrevliga tonen.
Vad som dock gör mig lite besviken är ditt nick. Vanligtvis brukar ni använda er av äktsvenska namn, både för- och efternamn, så vad har hänt? Har ni slut på namn nu? Zamzam låter ju som någon som skulle kunna komma från en land, där man går klädd i slöja.

Du hänvisar till en åtta år gammal artikel som skrevs i det upphetsade stämningsläget efter 9/11. Inte ens SÄPO själva vill kännas vid den informationen idag.
Vad ska jag sedan lägga i ordet ”etablerad”? Hizbollah är ”etablerade” i Libanon och Hamas militära gren är etablerad på Gazaremsan. Så definierar jag när en organisation är etablerad.

Det finns med all säkerhet folk som sympatiserar med terroriststämplade organisationer i Sverige, men är de beväpnade? Planerar de attentat i Sverige? Eller har någon bara surfat in på en sida med islamistiskt material? Har någon beställt islamistisk litteratur över nätet? Har någon i ett politiskt forum uttryckt sin oro för Israels övervåld på de ockuperade områdena? Begreppet terrorism är ju luddigt och ligger i betraktarens ögon.
Jag tror alltså inte på tio ”etablerade” muslimska terrororganisationer i Sverige.
Magnus Norell, som jag fäster mer tilltro till än SD, tror på fyra islamistiska terrororganisationer i Sverige. Fortfarande kan de ju dock röra sig om folk med sympatier snarare än män med AK47:or i näven, men ni vill ju att Svensson ska tro det senare, inte sant? Skäggiga galningar med bombbälten och diverse attentat på planeringsstadiet…
Jomenvisstserru…

Och jo, jag hoppas att du håller ditt löfte att inte bli långvarig här.

Pseudonaja sa...

Zamzam

Nonsensakuten sa...

Pseudo: Zamzam-länken till Wikipedia är ju hur rolig som helst i sammanhanget..Klockrent!