tisdag 18 augusti 2009

Jag är ett svin

Jag är på Trygghetsrådet med min fantastiska coach. Hon utstrålar en sån glädje. Jag inser att hon stortrivs på sitt jobb. Det är lite svårt att avgöra hur gammal hon är, men hon berättar mot slutet av vårt samtal att hon snart ska bli farmor för andra gången. Tänk att ha varit med så länge och fortfarande älska det man arbetar med.

Efter att ha försäkrat sig om att jag har fått kaffe (med mjölk!) så dukar hon fram ett smörgåsbord av idéer, som ska leda fram till en anställning eller en egen firma.
Jag petar håglöst bland godsakerna som en tonåring med ätstörningar, och skäms för att jag är så lealös och inte vet vad jag vill.

– Du kanske har en lista över vilka fem företag som du helst vill arbeta på?

Det har jag inte. Istället halkar jag in i en lång utläggning om vilka företag som jag inte vill arbeta för, vad nu i hela jäkla världen nu det har att göra med något alls. Jag borde ha en stor spark i ändan och ger mig en mentalt, när jag kör hem.
Hon slänger pärlor till svin.

Vi fick i alla fall bestämt ett par viktiga saker. Nu ska bara jag försöka krypa ut ur mitt hål. (Jordsvin)

10 kommentarer:

Isidor sa...

Bara att du tänker precis den tanken tar dig ganska långt. Nästa gång kommer du ju att ha funderat över vilka fem företag du helst skulle vilja arbeta på!

Bland annat...

Mrs Li sa...

Nårå, inget svin, inte då! Nu är du på väg, det är svårt med bakslag i yrkeslivet också.

Var inte så hård mot dig själv. Du åkte faktiskt till trygghetsrådet och pratade med en som det verkar bra person!

Det kommer att ordna sig.

Alla blir bärgade i tur och ordning ;)

Kram!

Pseudonaja sa...

Isidor: Ja, det handlar om en stor uppryckning. Den är beställd.

Mrs Li: Jag kan knappt bärga mig... ;)

Ullah sa...

Kan du inte börja på cirkus?

Pysseliten sa...

Kafferostarmästare? (Såna finns!)

Just idag skulle jag vilja jobba som trädgårdsmästare, det ösregnar, å då skulle jag få sitta inne i ett skjul och dricka varm choklad istället för att rensa ogräs. Nu sitter jag istället med en rapport som måste bi klar oavsett regn ute och jag är tröööött!

Trygghetsrådet är bra, utnyttja dom så mycket du orkar!!

Pysseliten sa...

Whoop (se upp Ulla), nu kastar jag en cirkuselefant! Den 1 september går familjen Pysseliten på cirkus. Gry fick biljetter från sjukhuset, som av en händelse just i cirkusdebattider. :-)

Ullah sa...

*duckar*

Nemo sa...

Nu något annat - 091212 - Yes! Yes!

Hoppas det kan pigga upp

Pseudonaja sa...

Nemo: Det piggar upp en hel del! Visserligen är ju inte Anderson med den här gången, men inspelningarna med tillfällige(?) ersättaren Benoit David låter mycket bra, så det finns hopp.
Har du köpt biljett ännu? Jag sitter längst fram. :)

Nemo sa...

Längst fram... det ante mig. Nope - inväntar att en kompis skall komma ur sin beslutsvånda. Köper senare i veckan.

Räkna med att det finns hyfsat med plats