söndag 9 augusti 2009

Inte Twitter men ändå

Jag vägrar Twitter. Jag orkar inte helt enkelt. Jag har inte lust att gå till ytterligare en plats, logga in, skriva där, kolla upp vad andra gör osv.

Ja, jag var svag och gav nyligen efter för Facebook-trycket. Till mitt försvar måste ändå tilläggas att jag är där ganska sällan.
Fördelarna var att jag med lite, eller i vissa fall ingen, ansträngning fick kontakt med gamla kompisar. Dessutom har jag fått se en kompis på bild endast iförd bikini.
Till nackdelarna räknar jag att jag påmints om varför vissa gamla kompisar snarare borde omnämnas som fd kompisar, samt att det som sagt är ytterligare en plats som jag måste logga in på osv.

Imorgon tänker jag skriva några inlägg av Twitter-karaktär här, dvs korta, förflugna tankar i här-och-nu-stil.

Nej, jag tänker inte räkna tecken (jag vet inte ens hur många tecken ett Twitter-inlägg får innehålla) så skulle något bli lite längre än "tillåtet", then so be it.

2 kommentarer:

Potatishäxan sa...

Själv är jag en Facebook-slav under avvänjning. Det är tydligen inne att vägra Facebook så jag är helt ute =). Men jag står för det. "Mitt namn är Magdalena. Jag är en Facebook-slav."

Pseudonaja sa...

Jag läste i tidningen idag att unga överger Facebook: "Vilken 15-årig tjej vill ha en vänförfrågan av sin pappa?"

:)