tisdag 23 augusti 2011

Olika semesterminnen

Vi satt ute i solen efter lunchen och drack en kopp kaffe. Så här nära inpå semestrarna låg det nära till hands att diskutera våra respektive förehavanden under ledigheten.

En kollega, vi kan kalla henne Petra, var nyss hemkommen från en vecka i New York. Fullproppad med minnen och intryck berättade hon om dagar späckade med sightseeing, promenader i Central Park och shopping. Hotellet låg mycket centralt: ”Vi bodde alldeles vid Time Square.”
Här kom iPhonen upp och ett filmklipp från just Time Square förevisades; komplett med sirener och gula taxibilar.
Jag tänkte för ett ögonblick: ”Är det nu som jag tar upp min telefon och visar mitt filmklipp på Babsan, som osminkad och utan peruk genrepar Ge mig en spanjor på Skansen inför Allsång på Skansen.”

Jag beslöt mig för att låta bli.

2 kommentarer:

Mrs Li sa...

Näej, varför det! Du skulle ha överglänst dem alla!

Pseudonaja sa...

Jag borde gjort det, va? ;)