fredag 25 januari 2008

Skägg

Så här skrev jag på ett annat ställe för några år sedan:

"Igår såg jag en man i 45-årsåldern på bussen. Han hade ett gigantiskt skägg. Det var säkert flera decimeter långt. Jag satt och undrade hur det kom sig att han såg ut på det viset. Hur hade han tänkt egentligen? Var det så att han helt enkelt tyckte att det var trist att raka sig? Jag kan förstå det för det är tråkigt att raka sig, men någon gång får man ju ta fram rakgrejorna även om det är tradigt.Kanske var det rent utav så att han tänkte: ”Nej nu jäklar så ska jag skaffa mig ett sketstort skägg!” I så fall var han inte riktigt klok för det såg för jävligt ut.
Se upp för män med stora skägg!"

Jag hade ett bisarrt stort skägg ända fram tills för några dagar sedan. Det började med att jag slutade att raka mig runt munnen någon gång i mitten av november. Efter ett tag var det någon som sa att "det där tar du väl bort snart?" Det var naturligtvis helt fel sak att säga och skägget fick fortsätta växa.
Det var först för några dagar då jag själv tröttnade på det. Jag förevigade det på bild innan jag rakade mig. Eftersom jag är lite blyg så har jag maskerat mig med hjälp av både verkliga och digitala medel…


Inga kommentarer: