fredag 11 januari 2008

Fredag eftermiddag

Jag sitter på jobbet. Det som fanns att göra här är gjort. En "vanlig" fredag hade jag nog gjort som många andra här; tackat för mig, önskat alla en trevlig helg och åkt hem. Det är liksom inget som sticker ut om man sticker hem tidigt på en fredag. Det är ingen "vanlig" fredag eftersom jag kom ett par timmar senare in imorse. Det är egentligen liten risk att åka fast om jag skulle åka hem trots det. Folk här sköter sitt och frågar inte så mycket om mitt. Frihet under ansvar. Emellertid så vill jag inte ta risken. Jag vill inte förstöra detta också. Jag behöver åtminstone en fast punkt här i livet. Jag vill ha kvar denna ö av trygghet. Jag behöver pengarna dessutom. "Jag var ung och behövde pengarna". Stryk det där med ung, förresten. Det spelar ingen roll att jag klär mig "ungdomligt", går på rockfestivaler etc. Ung är jag inte längre. Hur som, jag måste vara rädd om min anställning.

Kikar i inkorgen. Inget nytt. Har hela Företaget tagit tidig fredag?

Jag har i alla fall musik i öronen. Jag fyller på med låtarna som min Mp3-spelare slumpar fram åt mig under den här eftermiddagen:

One more Chance – Sandy Denny
Du hast – Rammstein
Where do we go – Barclay James Harvest
Lay all your love on me – ABBA
It's my life - No Doubt
Trailways Bus – Paul Simon
Mycket starkare än ord – Peter LeMarc
Everywhere I Turn – Jadis
Secret Love – Bee Gees
Came down – IQ
Innan mitt hjärta fick sin form – Idde Schultz
Day for night – Spock's Beard
Poker – Electric Light Orchestra
No love lost – IQ
Made in heaven – Queen
Destiny – Eric Woolfsson
Nya vantarna – Blå Tåget
Dawn - Four Seasons
Falling apart th the seams – IQ
Duke's End – Genesis
Swing to the right – Utopia
In the tower – Yes


Så... Nu kan jag gå hem!

Inga kommentarer: