fredag 21 september 2007

Min dag

8.05
Anländer till jobbet. Slår på datorn.

8.15
Chefen kommer förbi och meddelar att veckomötet är inställt. Tydligen är det ett annat, viktigare möte samtidigt, "men du behöver inte gå på det." Är jag ledsen över att bli exkluderad? Är jag ledsen för att jag inte får gå på ett viktigt möte?
Nej du! Jag håller masken och säger något om att jag har så mycket att göra så att det kanske var lika bra då. Inombords så dansar jag en liten jigg. Gåt tillbaka till mitt skrivbord.

8.20
Går och hämtar ytterligare en kopp te. Slösurfar.

9.20
Kollar i inboxen. Tomt som i kyrkan.

9.30
Går ut i lunchrummet för att hämta kaffe. Där sitter den enda kollegan som vet att jag ska på jobbintervju idag.
Elak kollega: Hej där! Skulle inte du på intervju idag?
Jag: Ja, klockan 13 så är det dags.
Elak kollega: Men du ska väl inte ha dom kläderna på dig?
Jag: Håll käften!

Pågående förmiddagsprojekt
Försöker ringa herr Ring-mig-imorgon-för-då-sitter-jag-på-kontoret ett flertal gånger. Jag vill göra affärer med honom som kommer att ryka på cirka 150 000. Han trycker bort mitt samtal samtliga gånger. Måste vara skönt att ha så mycket att göra att man kan tacka nej till jobb.

11.01
Läser på om det andra företaget. Man vill ju inte komma helt oförberedd. Samtidigt så känner jag mig inte så taggad och sugen som jag borde vara när jag gå på anställningsintervju. Känslan från 9 februari då jag var på intervju på det stora IT-företaget kommer tillbaka. Då var vi mitt i en budgivning på ett hus. Jag kom dåligt förberedd och hade tankarna på annat håll. Den intervjun är nog den sämsta som jag gjort, och det blev ju inget jobb heller.
Nu har jag en massa annat som jag tänker på och jag känner mig nästan distraherad av att vara föremål för deras intresse. "Inte nu!" vill jag säga, men jag måste gå dit och åtminstone verka intresserad. Det kan ju vara ett riktigt bra jobb som dom har på gång.

11.45
Herr Ring-mig-imorgon-för-då-sitter-jag-på-kontoret svarar i telefon! Han skickar en offert.

13.00-14.00
En bra intervju! Jag blev sugen på att jobba där. Trevligt folk och intressanta arbetsuppgifter. Till skillnad från intervjun i februari så verkar dom vilja ha mig och letade aktivt anledningar till att anställa mig. Jag har passerat genom personlighetsnätet, vilket var det finmaskiga, och är vidare till nästa omgång då vi kommer att snacka teknik. (Gulp!)

14.25
Tappar en Mentos i bilen på väg tillbaka till Företaget. Kan inte hitta den efter att ha parkerat. *Snyft*

15.05
Tillbaka vid mitt skrivbord. Skriver blogg…

Inga kommentarer: