torsdag 11 mars 2010

På temat Det är inte bra för mig men likväl...

Jag äter sällan plockgodis. Jag äter inte speciellt mycket godis alls, när jag tänker efter. Jag äter inte heller speciellt mycket godis, när jag inte tänker efter.
Dock är det så att ibland, max en gång i månaden, så svullar jag loss ordentligt. Min "drog" i vanliga fall är choklad men nu har jag under eftermiddagen och kvällen stuckit handen djupt ner i en påse med colaflaskor och punschpraliner. Mums!

Ni börjar jag känna ett lätt obehag. Så pass känner jag min kropp för att veta att det är första tecknet på kommande magproblem förknippat med "överservering" av något. Jag har anledning att misstänka att det handlar om för mycket godis under för kort tidsperiod.

Likväl fortsätter min hand leva sitt eget liv. När jag tittar bort passar den på att smita ner i påsen och plocka upp ytterligare en god pralin, som sedan stoppas in en i oskyldig mun.
Det kan inte få fortsätta så här länge till.. Men kanske en liten stund..?

Inga kommentarer: