fredag 10 december 2010

Hjälp, min hjärna sprängs!

Det finns så mycket som jag inte förstår; saker som jag kan grubbla mig vithårig på. Ta t.ex. nedanstående som jag har saxat från Expressen:

Vad menas egentligen? Vems är snoppen? Det är ju bra att den får sitta kvar, men å andra sidan, varför skulle den inte få göra det?
Jag noterar också att snoppen skrivs med stor begynnelsebokstav: Snoppen. Det tyder ju på att det är ett egennamn; dvs att någon heter eller kallas Snoppen.
Bilden på Mona gör inte saken mindre komplicerad. Kan man tro att Mona kallas Snoppen? Kan det vara ett litet smeknamn, som endast hennes närmaste vänner eller kanske till och med Verkställande Utskottet (som måste vara det mest vissna namnet på en partistyrelse) kallar henne?
Hade inte Snippan passat bättre i så fall?

Vet någon vad detta betyder?

2 kommentarer:

Nonsensakuten sa...

Snoppen måste sitta kvar om kriskommissionen fullt ut skall lyckas med sin inträngande analys.

Anonym sa...

Det måste ha något att göra med utskottet, alltså utväxten eller ja ,..