fredag 19 oktober 2007

önskar köpa...

Det här tramset skrev jag en gång till en kompis som skulle sälja några tuppkycklingar...


Bästa frk Edvardsson,
Jag tänkte att jag skulle lägga ett bud på dina präktiga tuppar.
Först vill jag bara försäkra mig om att de är kastererade. Jag har nämligen en hygglig samling höns och vill inte ha fler just nu.

Som barn hade jag en talande tupp. Den kunde improvisera ihop små berättelser och hålla tacktal efter finare middagar. Tror du att dina tuppar skulle gå att träna upp till detta? Jag tror ju inte på underverk men kanske man kan hoppas på några barnkammarrim till att börja med?

När jag ändå har din uppmärksamhet; skulle du vara intresserad av en kollektion som jag kommer att lansera inom kort: Kläder för fjäderfän. Då mina hönor ofta ser lite kylslagna ut under den kallare delen av året, har jag nu tagit fram kläder åt dem.
Bl.a. kommer jag att tillverka och sälja en chic businessdress för stadshönan i karriären, en skjorta och byxor för gåbortstuppen samt en sparkdräkt för den nykläckta kycklingen.
Kanske kunde några hönskläder kunna läggas emellan som en delbetalning av tupparna?

Jag hoppas på ett snabbt svar.

Befjädrade hälsningar,
Gideon Fornborg
Tuppvän

Inga kommentarer: